Barendrechtse VVD over Covid-19

Beste Barendrechters, Als ze een paar maanden geleden hadden gezegd dat in Barendrecht, dat in Nederland, dat in heel de wereld de mensen werden opgeroepen om binnen te blijven, dan hadden we dat niet geloofd. Het gebeurt, gelukkig, zelden dat de samenleving zo op de proef wordt gesteld. We moeten meer dan ooit samenwerken. En dat zonder samen zijn.

We hebben een gigantische opgave om het corona-virus te bedwingen. Het kabinet en de gemeente hebben hiervoor ingrijpende maatregelen genomen en deze zijn 23 maart weer verder aangescherpt. Maatregelen die ons allen raken en die we allen voelen. Maatregelen die nodig zijn om dit virus te bestrijden.

De prioriteit van de politiek moet liggen bij de gezondheid van de mensen. Voor de Barendrechtse VVD ligt die in ieder geval bij de gezondheid en het welzijn van de Barendrechters.

We spreken onze steun en respect uit naar hen die de vitale functies voor de Barendrechtse samenleving onverminderd blijven vervullen. Respect en dank aan zorgpersoneel, hulpverleners, overheidshulpdiensten, winkelpersoneel, vuilnismannen, mensen in de logistiek, militairen en nog zoveel meer. En ook naar alle mantelzorgers en Barendrechters die wat voor een mede-Barendrechters doen.

Spreek ook uw dank en het respect uit. Maar dat niet alleen. We roepen u op om uw respect en dank ook te tonen. Te tonen door u te houden aan al die maatregelen.

Wij hopen dat de gezondheid van u allen zoveel mogelijk wordt gewaarborgd door die maatregelen en dat we de crisis zo snel mogelijk weer te boven zijn. We kijken vooruit en hopen dat we veel veerkracht mogen tonen. Veerkracht waarmee we de negatieve gevolgen van de crisis en de maatregelen te boven komen.