Nieuw Reijerwaard: Eerste uitgifte kavel een feit.

Het begin van een mooie ontwikkeling: De Agrivers sector is van groot belang voor Barendrecht. Zij genereert een omzet van ca. € 4 miljard, zorgt voor veel werkgelegenheid en levert een aanzienlijke toegevoegde waarde voor de Barendrechtse Economie. Door de ontwikkeling van Nieuw Reijerwaard kan deze omzet oplopen tot € 8 miljard en worden circa 3.500 nieuwe arbeidsplaatsen gecreëerd.

Door de crisis, lopende juridische procedures en onduidelijkheid over het zogenaamde inpassingsbesluit, kwam de focus de laatste jaren te liggen op de risico’s. Risico’s die door de VVD zijn onderkend, maar ook altijd in perspectief zijn geplaatst. De kansen en het potentieel van dit gebied zijn dermate sterk en de risicobeheersing is dermate solide, dat wij vertrouwen op het succes van Nieuw Reijerwaard.
Juist om de Agrivers–sector te versterken steunt de VVD daarom maximaal de realisatie van Nieuw–Reijerwaard. Een goede weging van kansen / risico’s, milieu en kosten tegen de verwachte opbrengsten was en is daarbij leidend.

De VVD is daarom zeer verheugd dat vandaag bekend is geworden dat de eerste 3,7 hectare is verkocht. De interesse van de sector is nu omgezet in de eerste verkoop. De VVD ziet zich dan ook gesterkt in hun vertrouwen in Nieuw Reijerwaard. De eerste hectares die verkocht worden, zijn vaak een aanjager voor de verkoop van andere kavels. Die aanzuigende werking moet zich de komende tijd gaan tonen.

Dan rest ons om Van Gelder groente en fruit te feliciteren met deze mooie stap in hun ontwikkeling. Veel succes met de realisatie van jullie toekomstplannen. Graag feliciteren we ook de Gemeenschappelijke Regeling Nieuw Reijerwaard en de drie gemeentes, Ridderkerk, Rotterdam en Barendrecht.